„Budi promena koju želiš da vidiš u svetu“ Mahmata Gandi
Odgovoran odnos prema okolini je jedan od osnovnih ciljeva koji se postavlja za kraj osnovnog obrazovanja i vaspitanja. Učenici se još u nižim razredima upoznaju sa problemima i izazovima pred kojima se nalazi naša okolina u predmetu Priroda i društvo tokom prvog i drugog razreda i kasnije u predmetu Svet oko nas u trećem i četvrtom razredu. Kasnije ova tema dobija nove okvire u sklopu predmenta biologija, geografija, hemija i fizika. 

Kako rešavanje savremenih ekoloških problema u našoj okolini zahteva multidisciplinarni pristup, tako je i razvoj odgovornog odnosa prema okolini posao za učitelje i nastavnike više predmeta tokom dužeg niza godina.
Šta se sve podrazumeva pod odgovoran odnos prema okolini? Odgovorno ponašanje prema našoj okolini podrazumeva poznavanje i neposredan doživljaj prirode, uviđanje značaja koji priroda ima za održavanje života na Zemlji, razumevanje međuzavisnosti živog sveta, prirodnih resursa i klimatskih uslova za održanje života, očuvanje raznovrsnosti života, ekoloških staništa i klimatskih uslova, kao i aktivno učestvovanje u očuvanju i negovanju zdravih životnih zajednica. Učenik se upoznaje sa posledicama ljudskih aktivnosti koje mogu da unaprede ili ugroze životnu sredinu i održiv razvoj. Održivi razvoj je razvoj koji zadovoljava potrebe sadašnjeg društva, ne dovodeći u pitanje sposobnost budućih generacija da zadovolje vlastite potrebe.
Važan rezultat osnovnoškolskog obrazovanja i rada jeste osoba koja je spremna da se uključi u aktivnosti usmerene ka očuvanju okruženja u kojem živi, radi i uči.
ODGOVORAN ODNOS PREMA OKOLINI bi trebalo da osposobi učenike da:
· Razume koncept zdravog i bezbednog okruženja (voda, vazduh, zemljište) za život ljudi i spreman je da se aktivno angažuje u zaštiti i unapređenju kvaliteta života u zajednici.
· Pokazuje razumevanje i spremnost za angažovanje u zaštiti prirode i upravljanju resursima tako da se ne ugrožava mogućnost budućih generacija da zadovolje svoje potrebe.
· Procenjuje rizike i koristi od upotrebe nekih supstanci po okolinu i zdravlje ljudi i odgovorno postupa sa njima (pravilno ih skladišti i odlaže otpad).
· Poznaje faktore koji utiču na zagađenje zemljišta, vode i vazduha, razume i predviđa posledice njihove upotrebe.
· Uviđa prednosti i nedostatke korišćenja različitih izvora energije.
· Razume značaj i koristi mogućnosti recikliranja.
· Razume koncept zdravog i bezbednog okruženja (voda, vazduh, zemljište) za život ljudi i spreman je da se aktivno angažuje u zaštiti i unapređenju kvaliteta života u zajednici.
· Pokazuje razumevanje i spremnost za angažovanje u zaštiti prirode i upravljanju resursima tako da se ne ugrožava mogućnost budućih generacija da zadovolje svoje potrebe.
· Procenjuje rizike i koristi od upotrebe nekih supstanci po okolinu i zdravlje ljudi i odgovorno postupa sa njima (pravilno ih skladišti i odlaže otpad).
· Poznaje faktore koji utiču na zagađenje zemljišta, vode i vazduha, razume i predviđa posledice njihove upotrebe.
· Uviđa prednosti i nedostatke korišćenja različitih izvora energije.
· Razume značaj i koristi mogućnosti recikliranja.
Нема коментара:
Постави коментар