STEPPING STONES TO MODERN SCHOOL "ALEKSA ŠANTIĆ" STEPANOVIĆEVO, SRBIJA
ЧЕТВРТАК, 11. ОКТОБАР 2018.
Digitalizacija je umnogome promenila živote svih nas. Svedoci smo da nas bombarduju informacijama sa svih strana: televizija, radio, štampa, društvene mreže i komšinice koje čitaju tuđe postove ili usput do pekare čuju najnoviju vest.

U želji za senzacijom mediji često objavljuju delimično ili potpuno neproverene informacije. Ovakav način prikupljanja podataka i informacija ostavlja prostora za neracionalno reagovanje, često paniku i uzbunjivanje populacije. Ponekad banalne, ali više puta i ozbiljne informacije dovedu populaciju, koja nema razvijen kritički stav, do usijanja te izazivaju poziv na linč, bunt, negodovanje. Ovako plasirane informacije nemaju prostora u kasnijem periodu za demant. Stiče se utisak da demant i ne interesuje većinu ili je bar mali broj onih koji će ga čuti i na njega reagovati. Kako se vesti smenjuju u sekund nemoguće je obraditi i na valjan način analizirati sve što stigne do nas, jer je često najveći problem kako razlikovati informaciju od dezinformacije.

Učenik bi trebalo da razume značaj korišćenja pouzdanih podataka za rad, donošenje odluka i svakodnevni život. U toku svog školovanja trebalo bi da stekne veštine kojima bi mogao da koristi i povezuje znanje iz različitih predmeta. Veoma je važno da ume da koristi, na pravilan način, razne izvore informacija i podataka i kritički razmatra njihovu pouzdanost. Kako u nastavi tako i u svakodnevnom životu, za razumevanje događaja i donošenje odluka neophodno je da zna da ima pouzdane podatke. Da bi bio sposoban da procenjuje pouzdanost i prepozna moguće greške u podacima potrebno je da ume da poredi različite izvore i načine dobijanja podataka. Učenik koristi informacione tehnologije za čuvanje, prezentovanje i osnovnu obradu podataka, kako bi išao u korak s vremenom u kome živi. Kako bi u vreme digitalizacije bio funkcionalno pismen, učenik bi trebalo da koristi tabelarni i grafički prikaz podataka, ali i da ume da čita ovako prikazane podatke, tumači ih i primenjuje.
U trci za vremenom i što jednostavnijim prikazom informacija neophodno je znati razliku između podataka i njihovog tumačenja. U svakom momentu i svakoj situaciji bilo bi korisno da imamo svest o tome da isti podaci mogu imati različita tumačenja što zavisi od konteksta, ali i da razna tumačenja, koja nam se serviraju, mogu biti pristrasna.

Naši su preci u poslovici DVA PUTA MERI, JEDNOM SECI iskazali svu suštinu važnosti ispravno prikupljenih, obrađenih, na pravi način analiziranih podataka i donošenja odluka ili zaključaka.
Нема коментара:
Постави коментар